MODOPOLIS: trzecia edycja już w listopadzie

admin | Wrzesień 9, 2020

Modopolis – Forum Mody Polskiej to branżowe spotkanie niezależnych Projektantów i Producentów, pomagające odnieść biznesowy sukces na modowym rynku. Daje możliwość nawiązywania biznesowych relacji, wymiany doświadczeń, edukacji i podnoszenia konkurencyjności firm. Ma również za zadanie wypracowywanie i wskazywanie dobrych praktyk w zakresie mody etycznej, ekologicznej i społecznie odpowiedzialnej. Służą temu między innymi prezentacje marek. Dotychczas w formie klasycznego Showroomu, zaś w tym wyjątkowym roku – online.

 

 

Chcemy promować marki, które często już na etapie projektowania zwracają uwagę na takie aspekty, jak dobór materiałów przyjaznych środowisku, warunki zatrudnienia szyjących czy ponadczasowa produkcja – Maria Sobczyk, dyrektor Modopolis, którego trzecia edycja odbędzie się w Łodzi już w listopadzie tego roku.

 

Modopolis – Forum Mody Polskiej to branżowe spotkanie niezależnych Projektantów i Producentów, pomagające odnieść biznesowy sukces na rodzimym rynku. Daje możliwość nawiązywania relacji biznesowych, wymiany doświadczeń, edukacji i podnoszenia konkurencyjności firm. Ma również za zadanie wypracowywanie i wskazywanie dobrych praktyk w zakresie mody etycznej, ekologicznej i społecznie odpowiedzialnej. Służą temu między innymi prezentacje marek (dotychczas w formie klasycznego Showroomu, zaś w tym wyjątkowym roku, online).

 

 

Wyboru prezentowanych marek dokonamy w drodze konkursu, który, oprócz możliwości zaprezentowania się na stronie internetowej Modopolis i kanałach społecznościowych, da im możliwość korzystania ze znaku “Rekomendacji Modopolis” – zapowiada Sobczyk.

 

 

Do konkursu zgłosili się właściciele marek oraz Projektanci, kierujący się w swoim działaniu zasadami mody zrównoważonej. Wybierający trwałe materiały (przyjazne środowisku i od wiarygodnych dostawców), tworzący ubrania uniwersalne, wspierający lokalną gospodarkę i łączący wysokiej jakości wzornictwo ze świadomością odpowiedzialności społecznej. Spośród zgłoszeń, komisja konkursowa w składzie: dr Agata RudnickaMaria Sobczyk, Tomasz Armada, Pola Stępień (Modapolka), Dominika Ciemięga oraz Emilia Biernacka i Piotr Kwietniewski (NIC Łódź), wybrała 25 marek.

Organizowany po raz pierwszy konkurs to nie tylko prezentacje marek, mające na celu zwiększenie ich dotarcia do potencjalnych klientów, ale także działania edukacyjne dla samych Projektantów i Przedsiębiorców. Do tego dochodzi szansa na skorzystanie z wiedzy ekspertów, a także symboliczne wsparcie finansowe, przeznaczone na cele związane z profesjonalizacją – w tym na konsultacje w zakresie skutecznej sprzedaży online, budowania strategii czy wyzwań w początkowej fazie prowadzenia działalności gospodarczej. Wśród konsultantów między innymi Michał Koszek, stylista i dziennikarz związany z takimi tytułami jak Vogue Polska, Glamour, Wysokie Obcasy czy Unpolished.

 

 

Trzecia edycja Modopolis odbędzie się w dniach 6-7 listopada w łódzkiej Fabryce Sztuki. Jej program skoncentruje się na kilku grupach tematycznych, takich jak transparentność marki odzieżowej i kryzysy z nią związane czy ekologia w branży mody – czym jest, jak unikać niedomówień i nadużyć. Uczestnicy rozmawiać będą również o tym, jak rynek zmienia się w dobie pandemii oraz czy możliwe jest projektowanie dla wszystkich, bez wykluczania.

 

 

 

Organizatorem Modopolis jest Fabryka Sztuki w Łodzi, mieszcząca się w zrewitalizowanych przestrzeniach dawnej fabryki Karola Scheiblera. Jako Instytucja Otoczenia Biznesu wspiera osoby kreatywne w działalności rynkowej, z kolei jako Instytucja Kultury realizuje działania, mające na celu promocję sztuki i profesjonalizację kadr.

Zobacz co ciekawego mamy dla Ciebie w Sklepie