Modne Miejsce: Salon Damosfery

AnnaAmelia Filewicz | Marzec 19, 2018

DAMOSFERA to kameralna przestrzeń kobiet sukcesu gdzie, oprócz zakupów, można wziąć udział w cyklicznych warsztatach (m.in. z ilustracji modowej czy rozwoju osobistego), szkoleniach, autorskich spotkaniach z wyjątkowymi ludźmi czy pokazach mody. Skąd pomysł na miejsce, w którym zakupy smakują klasą, relaksem, miłością do życia i niebanalnym winem La Vinotheque? AnnaAmelia Filewicz w rozmowie z Edytą Gwarską.

 

DAMOSFERA to wielowymiarowy projekt. Organizujecie Warszawski Dzień Kapelusza, prowadzicie portal dla kobiet z energią, do tego dochodzi Salon, w którym odbywają się cykliczne warsztaty z różnych dziedzin, spotkania towarzyskie i który jest po części showroomem z wyselekcjonowanymi polskimi markami. Czy jest jakieś sedno łączące te wszystkie „wymiary”?

Sednem łączącym DAMOSFERĘ jest kobieta 😊 Społeczność, którą wokół siebie skupiamy tworzą kobiety świadome, chętne do rozwoju, interesujące się wieloma zagadnieniami – kulturą i sztuką, samorozwojem, modą, dbają o swoje zdrowie i spełniają marzenia (zarówno te prywatne, jak i zawodowe). Stworzyłyśmy dla nich miejsca, którymi są Salon Damosfery i portal Damosfera.com. Te Panie, które mieszkają w Warszawie, lub ją odwiedzają, mogą przyjść do nas i przy kawie poplotkować o najnowszych trendach w modzie, porozmawiać o sztuce i książkach, w kameralnej atmosferze dobrać odpowiednie ubrania, biżuterię, a nawet kapelusze. Najważniejszym jednak elementem jest wsparcie w realizacji swoich dążeń, które dajemy sobie nawzajem. Portal jest wiernym odzwierciedleniem tego, co dzieje się w Salonie i ogólnie w DAMOSFERZE, jest subiektywnym przekazem naszego podejścia do wielu dziedzin życia i tego, co w nim ważne.

 

 

Opowiedz proszę o Waszym zespole – kto jest za co odpowiedzialny i jak wygląda Wasz rytm dnia.

DAMOSFERA wciąż poszerza swoje szeregi, a jej trzon stanowią kobiety. Kasia Krauss i ja, jako właścicielki firmy, tworzymy rdzeń tego organizmu, formułujemy strategię i cele, dbamy o to, aby założone idee były kontynuowane i przestrzegane. Nawiązujemy kontakty z nowymi partnerami i utrzymujemy relacje z dotychczasowymi, kreujemy nowe projekty i rozwijamy działalność firmy. Kasia, z racji tego, że jest prawnikiem, trzyma pieczę nad częścią prawną, a ja odpowiadam za marketing i PR. Piszemy artykuły na portal, występujemy jako prelegentki na wydarzeniach dla kobiet, pozyskujemy nowych kontrahentów i dbamy, aby społeczność DAMOSFERY wciąż rosła w siłę 😊

 

W Salonie Damosfery nie mogło zabraknąć stylistki, dlatego nawiązałyśmy współpracę z moją przyjaciółką, Justyną Łysowską, której miłością od zawsze jest moda. Ma wyjątkowy dar tworzenia stylizacji, nie tylko do wyglądu osoby, ale również do jej charakteru – Edyta Gwarska

Naszym pierwszym dzieckiem jest portal www.damosfera.com, którego Redaktor Naczelną jest Karolina Frączkowska – kuźnia pomysłów, osoba kreatywna i pomimo młodego wieku dojrzała biznesowo. Wniosła do naszego zespołu pewną świeżość, nowe spojrzenie na wiele zagadnień, w tym np. media społecznościowe, które są jej pasją. Portal to wywiady, relacje z wydarzeń, ciekawe tematy ze świata kultury, sztuki, mody, samorozwoju i doskonalenia, poruszanie problemów społecznych, ale też rozrywka i tematy lifestylowe, które z pasją i zaangażowaniem współtworzy z nami dziennikarka Kasia Kamińska. Jej pomysły, ogromna wiedza, a przede wszystkim świetne i oryginalne materiały to integralne części portalu.

Oprócz stałych współpracowników skupiamy wiele osób, które współpracują z nami przy poszczególnych projektach, są to często osoby ze społeczności DAMOSFERY. Na co dzień spotykamy się z projektantami, przychodzą do nas klientki, partnerzy i nasi przyjaciele – czas w dużej mierze wypełniają nam więc spotkania. Każda z nas zajmuje się swoimi zadaniami, ale jesteśmy otwarte na swoje rady, przemyślenia i omówienie bieżących spraw firmy, ponieważ nic w niej nie powinno funkcjonować w oderwaniu. Tworzymy zespół i zespołowo podejmujemy najważniejsze decyzje. Jako wspólniczki jesteśmy otwarte na sugestie, pomysły i konstruktywną krytykę działań firmy. Czwartek to najczęściej dzień spotkań towarzyskich: wieczory autorskie lub poetyckie, wernisaże, warsztaty czy mini pokazy mody. Tego dnia zastaniecie nas najdłużej, a spotkania przeciągają się często do późnych godzin wieczornych. W weekendy najczęściej odbywają się warsztaty, które wymagają więcej czasu i dyspozycyjności uczestników. Poza tym nasz dzień jest pełen dużej dawki kawy, śmiechu i kreatywnych rozmów.

 

Stworzyłyśmy Salon, organizujemy wydarzenia takie jak Warszawski Dzień Kapelusza i jesteśmy „twarzami” naszej firmy…

Salon DAMOSFERY to dyskretne, kameralne miejsce na mapie Warszawy. Gdybyście miały określić Waszych gości, jakbyście zdefiniowały tę grupę?

Nasi goście to głównie kobiety, które czasem wpadają do nas ze swoimi mężami. To damy, które wiedzą czego chcą, dbające o jakość, mające swój styl lub poszukujące go, wciąż rozwijające się na wielu płaszczyznach swojego życia, kochające modę (ale nie goniące ślepo za trendami), lubiące zakupy w kameralnej atmosferze i pod okiem stylistki, szukające kontaktów, inspiracji i spędzenia czasu w niebanalnym miejscu i towarzystwie. Kobiety te często zajmują wysokie stanowiska, prowadzą swoje firmy, wkraczają w nowe biznesowe życie lub po prostu szukają pomysłu na siebie. Liczy się dla nich. Są odważne, lubią wyzwania, współpracują na uczciwych zasadach i starają się znaleźć czas wyłącznie dla siebie. Jedne przychodzą tylko na chwilę, drugie wracają po jakimś czasie, a jeszcze inne są z nami nieodłączne od długiego czasu. W przewadze kobiety, choć i czasem panowie, jak choćby podczas wieczorów autorskich. Zakupy w ścisku centrów handlowych to nie dla nich. Szukają rzeczy jedynych w swoim rodzaju, chętnie porozmawiają z projektantką czy innymi kobietami przy aromatycznej herbacie. To wielokrotnie osoby z pierwszych stron gazet, które nie chcą spędzać wolnego czasu pod obstrzałem ciekawskich oczu…

 

Jestem ciekawa, jak odbywa się selekcja marek do Pokoju Projektantów?

Na początku marki wyszukiwałyśmy same. W tej chwili projektanci zgłaszają się do nas w większości przypadków sami. Patrzymy przede wszystkim na jakość materiałów, wykonanie, staranność wykończenia, innowacyjność. Zwracamy także uwagę na samych projektantów. Musi pomiędzy nami „zagrać”, abyśmy mogły współpracować i promować z przekonaniem daną markę czy projektanta. Liczy się dla nas osobowość, to co niesie za sobą jej produkt. Jak do tej pory nie zawiodłyśmy się na naszym instynkcie, a z wieloma twórcami łączy nas naprawdę bliska znajomość!

I co dalej? Jesteście na takim etapie, że wystarczy go tylko pielęgnować, czy może znajdzie się jeszcze parę asów w rękawie?

DAMOSFERA jest jak nasze dziecko, które wciąż trzeba pielęgnować i otaczać szczególną uwagą. Ale czym byłaby firma bez jej rozwoju, nowych pomysłów, projektów i wyzwań… Wiemy doskonale, na czym nam zależy, co chcemy osiągnąć w przyszłości. Szykujemy sporo nowości, które mam nadzieję pozytywnie zaskoczą naszych obecnych i przyszłych fanów. Mogę uchylić rąbka tajemnicy, że powstaje Akademia Stylu by DAMOSFERA, ale o tym za chwilę…

Zobacz co ciekawego mamy dla Ciebie w Sklepie