Modne Miejsce: Effetti

AnnaAmelia Filewicz | Marzec 12, 2018

EFFETTI to nowe, godne polecenia miejsce w sieci, gdzie można kupić ekskluzywne ubrania, buty i akcesoria za połowę stawki. Zadig & VoltaireM MissoniDKNY, THE END, Sartoria Leoni, Pierre Balmain, Zuhair Murad, Liu Jo czy Pinko to tylko wybrane marki ze stałej oferty sklepu. Skąd pomysł na tak odważny target i w czym tkwi jego siła przebicia? Z Małgorzatą Szubarga, właścicielką butiku, rozmawia AnnaAmelia Filewicz.

 

EFFETTI to kameralny outlet z markami premium. Jestem ciekawa, skąd akurat taki pomysł na biznes i w czym tkwi jego wyróżnik?

Pomysł na outlet marek premium zrodził się, jak to zwykle bywa, z potrzeby. Od długiego czasu śledzę rynek marek luksusowych w Polsce, zawodowo również zajmuję się nim od kilku lat. Niestety, dotąd był on zarezerwowany tylko dla osób bardzo zamożnych. My chcieliśmy, aby luksusowa moda otworzyła się na osoby, które nie mają możliwości wydania kilku tysięcy złotych na piękną sukienkę czy kaszmirowy sweter ekskluzywnej marki. Nie chcieliśmy natomiast działać na zasadzie krótkotrwałych kampanii sprzedażowych, lecz oferować konkretne modele, aż do ich wyprzedania. Do realizacji pomysłu popchnął na fakt, że obserwując trendy nie mieliśmy wątpliwości, iż wiele z tych rzeczy, które proponują znani projektanci, jest ponadczasowych, więc tzw. „zakup po sezonie” nie powoduje, że stajemy się niemodni – bardziej daje możliwość nabycia takiej „perełki” w przystępnej cenie.

 

Asortyment EFFETTI to w przewadze wybrane sztuki poszczególnych projektów. Zakładam, że znalezienie takich perełek do łatwych zadań nie należy…

Na pewno w całym procesie kluczowe jest doświadczenie w branży. Wiemy, gdzie szukać, żeby znaleźć. Oczywiście to nie wystarczy. Zapotrzebowanie jest duże, więc ciągle trzeba szukać nowych źródeł w kraju i za granicą. Zapoznawać się z ofertą i wybierać te modele, które wydają nam się najlepsze zarówno na przyszłe sezony, jak i specyficzny polski rynek. Nie jest to prosta sprawa.

 

Przy weryfikacji, czy dany model nie jest podróbką ważne są detale. Od wyglądu i umiejscowienia samego loga, poprzez umieszczenie metki, nazwę producenta, kolory, rozmieszczenie printów czy napisów. Często musimy zaczerpnąć wiedzy na temat danej kolekcji u samego producenta – Małgorzata Szubarga

EFFETTI to również platforma sprzedażowa, na której każdy może wystawić używane ubrania z metką lux na sprzedaż. Jak odbywa się selekcja takich rzecz, czy dany towar nie jest podróbką?

Ta część naszego sklepu pojawiła się troszkę później, również w wyniku obserwacji. Okazuje się, że jest wiele osób posiadających w swojej szafie markowe ubrania, których z różnych powodów już nie noszą. Ubrania były drogie i są w nienagannym stanie, więc wolałyby je sprzedać niż gdzieś oddać. Nie wiedzą jedynie jak lub nie mają czasu się tym zająć. Na EFFETTI.pl, w części WASZA SZAFA, można w kilka minut wypełnić informację o takiej rzeczy. Wówczas otrzymujemy zawiadomienie i całkowicie przejmujemy to zadanie. Odbieramy rzecz od klienta, sprawdzamy jej oryginalność oraz stan, robimy zdjęcia i wystawiamy za kwotę, która została podana w ankiecie lub sugerujemy inną, jeśli pojawia się dysproporcja w stosunku do stanu danej rzeczy. Przy weryfikacji, czy dany model nie jest podróbką ważne są detale. Od wyglądu i umiejscowienia samego loga, poprzez umieszczenie metki, nazwy producenta (mam tu na myśli firmę szyjącą dla danej marki), kolory, rozmieszczenie printów czy napisów. Często musimy zaczerpnąć wiedzy na temat danej kolekcji u samego producenta.

 

Na stronie jest również sekcja LOOKS, czyli możliwość zakupu całej stylizacji. Pytanie, kto jest odpowiedzialny za ten temat i czy użytkownicy (wystawiający swoje rzeczy na sprzedaż) również mogą coś takiego zaaranżować?

Sekcja LOOKS to możliwość kupienia całej stylizacji, dedykowana osobom, które potrzebują inspiracji, nie są pewne, co z czym zestawić lub nie mają czasu na wyszukiwanie poszczególnych elementów stroju. Ważne jest to, że cały taki zestaw jest objęty dodatkowym rabatem :)! Stylizacje komponuję sama. Wybierając konkretne modele do sklepu w głowie już układam, jakby to mogło razem wyglądać, dla kogo mógłby być ten look, czym mógłby być inspirowany. Ma to działać trochę jak sklepowa wystawa z dodatkowym benefitem. Jeśli chodzi o aranżacje tworzone przez użytkowników to jesteśmy otwarci na wszelkie aktywności z ich strony, więc myślę, że jeżeli zgłosiłby się do nas klient z taką propozycją, spokojnie moglibyśmy to zorganizować.

 

Jakie jest Wasze marzenie w rozwoju sklepu?

Marzeń mamy kilka, ale myślę, że najważniejszymi są ugruntowana pozycja w świadomości Polaków oraz coraz więcej luksusowej mody na polskich ulicach!

 

 

Zobacz co ciekawego mamy dla Ciebie w Sklepie