Michael Kors rezygnuje z naturalnych futer

admin | Grudzień 16, 2017

Michael Kors Holdings Limited, międzynarodowa grupa oferująca modę z najwyższej półki, 15 grudnia 2017 podjęła decyzję o całkowitej rezygnacji z używania naturalnych futer w swoich kolekcjach. Ich produkcja będzie stopniowo wygaszana do grudnia 2018. Wraz z tą decyzją flagowe marki z portfolio grupy, czyli Michael Kors oraz Jimmy Choo, przystąpiły do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer).

 

Jest mi niezmiernie miło oficjalnie ogłosić zobowiązanie naszej firmy do rezygnacji z używania prawdziwych futer w kolekcjach marek Michael Kors oraz Jimmy Choo. Ta decyzja oznacza nowy rozdział w działalności grupy, która będzie nadal wykorzystywać innowacyjne materiały, rozwijając ofertę w tym kierunku – John D. Idol, prezes i dyrektor generalny Michael Kors Holdings Limited

 

Coraz więcej przedstawicieli świata mody odrzuca naturalne futra jako zbędny luksus. Jest to podyktowane zarówno dobrem zwierząt hodowanych w warunkach powodujących ich ogromne cierpienie, jak również troską o środowisko naturalne zanieczyszczane przez fermy i zakłady zajmujące się obróbką futer.

 

Postęp technologiczny pozwala obecnie na tworzenie luksusowej mody bez użycia naturalnych futer. Całą gamę tych możliwości zaprezentujemy w lutym podczas naszego najbliższego pokazu – Michael Kors

 

Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer) to międzynarodowy program prowadzony w ponad 20. krajach na całym świecie. Jego celem jest namawianie firm odzieżowych do rezygnacji z futer naturalnych, a jednocześnie zapewnienie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z naturalnymi futrami, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca różnorodne organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 roku program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

 

Ogromnie nas cieszy, że kolejne światowe marki rezygnują z używania naturalnych futer, wyznaczając w ten sposób modowe standardy, które warto naśladować. Rynek odzieżowy zmienia się na bardziej etyczny, uwzględniający dobro zwierząt, ludzi oraz przyrody. Z pewnością nie bez znaczenia jest tu głos konsumentów. Badania opinii pokazują, że aż 66% Polaków popiera wprowadzenie zakazu hodowli na futra. Tak więc etyczny skład odzieży jest istotny dla 2/3 społeczeństwa, a zawartość futer może być powodem do rezygnacji z zakupu – Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki

 

Wśród firm i projektantów, którzy dotychczas zrezygnowali z używania prawdziwych futer w swoich produktach są m.in.: GUCCI, Armani, Yoox, Net-a-Porter, Stella McCartney, Ralph Lauren oraz Hugo Boss. Program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza obecnie ponad 800 marek odzieżowych z całego świata. Polski rynek reprezentują m.in. Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay znajdujące się w portfolio firmy LPP, Solar, PROSTO, a także popularne marki streetwearowe i mniejsze brandy z modą alternatywną oraz uznani projektanci, m.in. Risk made in Warsaw, YES TO DRESS, Kozacki Mops, NENUKKO, Anna Dudzińska i Viola Śpiechowicz.

 

Pełną listę sklepów wolnych od futer znajdziecie na międzynarodowej stronie programu https://furfreeretailer.com/.

 

Zgłoś markę do inicjatywy

 

Zobacz co ciekawego mamy dla Ciebie w Sklepie