Marka Tygodnia: IRO

AnnaAmelia Filewicz | Sierpień 21, 2017

Historia francuskiej marki IRO rozpoczyna się w 2002 roku, kiedy to dwóch braci, Laurent i Arik Bitton, wywodzących się z pokolenia trip-hopowców (zwolenników wybuchowej mieszanki rap + dub) postanowiło stworzyć kolekcję odzieży dla dziewczyn z ich charakterystycznego, ulicznego środowiska. Wszystko po to, by przestały „zlewać się” z tłumem, zaczęły wyrażać siebie przez to, co lubią i co jest dla nich ważne.

Bracia Bitton opracowali iście unikatowe kroje z charakterystycznymi dodatkami, które w efekcie przekładają się na prawdziwe królestwo kontrastów. Sukienki IRO są lekkie, wykonane ze szlachetnych tkanin (kaszmiru, jedwabiu albo bawełny), które w magiczny sposób dogadują się z ciężkimi skórami. Ta mieszanka nadaje marce ponadczasowego stylu, który jest tak samo nowoczesny, jak i naturalny. Podstawowe wymogi paryskiego chic spełnione.

IRO czerpie inspiracje z miłości do nieśmiertelnego vintage. Siłą ubrań sygnowanych minimalistycznym logo rodzinnego koncernu jest totalny brak jakichkolwiek granic. Bracia sami przyznali, że najlepsze projekty tworzą w oparciu o piękno świata i jego jednostek – romantyzm zapożyczają z Francji, pozytywne szaleństwo z Japonii, natomiast pozytywną energię z Nowego Jorku. W rezultacie oferują swoim klientom to, czego od nich oczekują. Niczym nieskalaną, momentami neutralną, ale zawsze broniącą się oryginalność. Sprawdzony przepis na sukces, za którym stoi szczere i nowatorskie podejście do mody.

 

Po blisko pięciu latach tworzenia tylko i wyłącznie dla kobiet, IRO zdecydowało się odważny krok w postaci kolekcji męskiej. Niestety, już z mniejszym udziałem Arika, który:

Po ślubie postanowił poświęcać więcej czasu rodzinie – Laurent Bitton

Ubrania IRO dla mężczyzn są luźne, stylowe, niekiedy eleganckie, ale nigdy PRZEstylizowane.

Pierwszy butik IRO został otwarty w dzielnicy Saint Germain des Près w Paryżu. Niespełna rok po tym wydarzeniu marka zabrała się za produkcję akcesoriów. Potem przyszedł czas na sprzedaż online pod własnym adresem iroparis.com.

Topy IRO to wydatek rzędu €150. Sukienki kosztują w granicach €50-€280. Najdroższe, a zarazem najpopularniejsze są żakiety – na taką przyjemność trzeba wydać od €200 do €600 ale gwarantują look wart co najmniej milion dolarów!

Moda umożliwia każdemu bycie kochanym…

Warto zapamiętać.

Zobacz co ciekawego mamy dla Ciebie w Sklepie