Marka Tygodnia: Anya Hindmarch

AnnaAmelia Filewicz | Listopad 20, 2017

Pochodząca z Wielkiej Brytanii Anya Hindmarch jest obecnie jedną z najbardziej prężnych, ogólnoświatowych kreatorek mody, specjalizujących się w projektowaniu torebek, butów oraz niewielkich kolekcji odzieży. Skromna designerka, której wierne pozostają takie gwiazdy, jak Scarlett Johanson, Sienna Miller, Madonna, Claudia Schiffer czy Reese Witherspoon, mieszka w Londynie wraz ze swoim mężem James’em Seymour’em i piątką dzieci. Jak wyglądała jej droga sukcesu?

Wszystko zaczęło się od podróży do Włoch, gdzie oczom 18-letniej wówczas Anya‚i ukazała się torba w stylu vintage. Młoda dziewczyna już wtedy była pewna, że taką torebkę chciałaby mieć praktycznie każda kobieta. Po wysłaniu roboczego projektu do Harpers & Queen (dziś Harper’s BAZAAR) niemal od razu otrzymała blisko 500 zamówień! Tak właśnie ruszył jej biznes. Niespełna rok później otworzyła swój pierwszy butik na Walton Street w Londynie a dziś jest właścicielką ok. 60 sklepów na całym świecie, w tym dwóch autorskich w rodzinnym mieście (na Sloane Street oraz Bond Street). Torebki Anya Hindmarch, z charakterystycznym symbolem w kształcie łuku, pokochały takie znakomitości jak Angelina Jolie, Margaret Thatcher czy Księżna Kate. Nic w tym dziwnego, w końcu każdy projekt autorki jest arcydziełem, a jego wykonanie odbywa się z dbałością o mikro-detale.

W 2001 roku Hindmarch, wraz z Kate Moss i Elton’em John’em, wypromowała akcję charytatywną Be A Bag, która polegała na produkowaniu torebek ze zdjęciem ich właściciela. Inicjatywa przyjęła się w ponad 20. krajach na całym świecie.

Jedną z najbardziej rozpoznawalnych torebek projektu Hindmarch jest model z kolekcji Ebury. Klasyczna, prosta, nadająca się do noszenia praktycznie w każdym sezonie, z charakterystycznym pomponem i odpinanym paskiem. Ze względu na liczne kieszonki w środku jest również bardzo funkcjonalna – zawsze wiadomo, gdzie ulokować klucze, a gdzie telefon czy inne drobiazgi. Z okazji dziesięciolecia tej ponadczasowej torebki powstała linia Bespoke Ebury (każda klientka może sobie wybrać indywidualny kolor, rozmiar i rodzaj skóry, z której ma być uszyta). Wszystko po to, by móc ją z godnością przekazać kolejnemu pokoleniu. Warto zaznaczyć, że Bespoke Ebury przewiduje przekaz osobistych, ręcznie wyszywanych wiadomości we wnętrzu torebki. Doskonały pomysł na prezent!

W 2001 roku Anya Hindmarch otrzymała British Fashion Award w kategorii Accessories Designer of the Year, z kolei sześć lat później przypadło jej to samo wyróżnie, tym razem za Markę Roku. Zarówno w 2006, jak i 2007 Anya została uznana przez magazyn Glamour za Najlepszego Projektanta Roku.

Rok 2007 był dla Hindmarch bez wątpienia przełomowy – to właśnie wtedy połączyła siły z globalnym ruchem społecznym We Are What We Do, sprzeciwiającym się produkcji plastikowych siatek. W tym celu wspólnie stworzyli projekt płóciennej, ekologicznej torebki na zakupy, którą w ciągu jednego dnia kupiło ponad 80 tys. Brytyjczyków…

Zobacz co ciekawego mamy dla Ciebie w Sklepie