Gucci rezygnuje z naturalnych futer

admin | Październik 14, 2017

Gucci, jeden z najbardziej znanych na świecie Domów Mody, właśnie poinformował o całkowitej rezygnacji z używania naturalnych futer w swoich kolekcjach. Decyzja zacznie obowiązywać wraz z sezonem Wiosna/Lato 2018. O zmianach powiadomił osobiście prezes marki, Marco Bizzarri.

Nowa polityka Gucci w kwestii futer naturalnych została ogłoszona 11 października 2017 roku podczas transmisji na żywo na Facebooku. Zgodnie z tą decyzją, począwszy od sezonu Wiosna/Lato 2018, marka przestanie używać w swoich kolekcjach futer ze zwierząt hodowanych czy upolowanych specjalnie w tym celu, m.in. z norek, kojotów, jenotów, lisów, królików czy karakułów. Wraz z wprowadzeniem zmian, Gucci dołączy do rosnącego z każdym dniem grona przedstawicieli świata mody, którzy całkowicie zrezygnowali z naturalnych futer. Wcześniej podobną decyzję podjęli Giorgio Armani, HUGO BOSS, Stella McCartney, popularny butik online z odzieżą luksusową Net-a-Porter, a także H&M czy Zara.

Decyzja znanego Domu Mody to wynik wieloletnich rozmów z organizacjami The Humane Society of the United States (HSUS) oraz LAV, które należą do międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance, zrzeszającej ponad 40 stowarzyszeń zajmujących się ochroną i prawami zwierząt na całym świecie. Najważniejszym celem koalicji jest doprowadzenie do zakończenia handlu futrami, dlatego w 2006 roku powstała inicjatywa Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer), która obecnie jest prowadzona w ponad 20 krajach na całym świecie.

Odpowiedzialność społeczna jest jedną z najważniejszych wartości Gucci i będziemy dokładać wszelkich starań, aby nasza działalność była jak najlepsza dla zwierząt i środowiska. Bardzo się cieszymy, że z pomocą organizacji HSUS i LAV robimy kolejny krok w tym kierunku. Mamy nadzieję, że nasza decyzja zwiększy świadomość w kwestii futer, zainspiruje innych przedstawicieli branży do podobnych działań, a także zmieni modę na lepsze i tym samym przyczyni się do poprawy dobrostanu zwierząt – Marco Bizzarri, prezes Gucci

W Polsce koordynacją programu Sklepy Wolne Od Futer, do którego od dziś należy Gucci, zajmuje się Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Program ma dwa cele. Pierwszym jest zapewnienie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek odzieżowych w kwestii naturalnych futer, drugim zaś przekonanie jak największej grupy przedstawicieli świata mody do przyjęcia polityki fur-free. W ten sposób program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z naturalnymi futrami oraz umożliwia konsumentom podejmowanie świadomych i etycznych decyzji zakupowych.

 

Rezygnacja z naturalnych futer przez tak uznany Dom Mody jak Gucci to na pewno ważna decyzja w branży. Pokazuje, że nawet dla luksusowej marki futro jest nieakceptowalnym kaprysem powodującym niepotrzebne cierpienie zwierząt i zanieczyszczenie środowiska. W ostatnim czasie na polskim rynku było kilka głośnych przypadków, gdy konsumenci skrytykowali obecność futrzanych elementów w kolekcjach. Mam nadzieję, że rodzime firmy odzieżowe będą słuchać zarówno głosu klientów, jak i inspirować się decyzjami podejmowanymi przez największe marki wyznaczające trendy na rynku – Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki

Wśród polskich marek, które już zrezygnowały z futer są zarówno najwięksi gracze rynkowi (Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay z portfolio firmy LPP, Solar czy PROSTO), jak i popularne marki streetwearowe oraz uznani projektanci (m.in. Risk made in Warsaw, Evokaii, HEROESQUE, Hultaj Polski, Vegemoda, Viola Śpiechowicz i Pat Guzik). W ostatnim czasie do programu Sklepy Wolne Od Futer przystąpili: projektantka Anna Dudzińska, marki OAK BAGS, Try.It.On, Mia Vertone oraz sklep Ananas.

Pełną listę marek i projektantów wolnych od futer znajdziecie na międzynarodowej stronie programu furfreeretailer.com. Firmy zainteresowane dołączeniem do inicjatywy zapraszamy na polską witrynę otwarteklatki.pl.

Zobacz co ciekawego mamy dla Ciebie w Sklepie